با سلام
در جهت تطبیق و سبک شدن انجمن تمام مطالب قبلی به قسمت بایگانی منتقل شده
و ازاین به بعد به طور کامل وتمام مطالب شما در موضوعات مشخص خود باقی می ماند.
توجه داشته باشید مطالب خود را با توجه به موضوع و تالار خود قرار دهید.

کد آهنگ

شکلک برای ارسال ها"کلیک کنید"

بازدید از تاپیک : 359
نمایش آدرس تاپیک
http://samen-bosh.ir/Forum/Post/193
اطلاعات نویسنده
محتوای پاسخ

ارسال ها
873
عضویت
12 /8 /1391
محل زندگی
بشرویه
سن
20
یاهو آی دی
پسند کرده
67
پسند شده
19

۱- حقيقت و اهميت عمليات رواني

:: من برنامه هاي استکبار جهاني عليه ملت ايران را در سه جمله خلاصه مي کنم اول: جنگ رواني، دوم جنگ اقتصادي و سوم: مقابله با پيشرفت و اقتدار علمي. دشمني هاي استکبار با ملت ما در اين سه قلم عمده خلاصه مي شود. البته اينها را بايد دستگاه هاي تبليغاتي و رسانه ها و شخصيت هاي سياسي بيشتر براي مردم توضيح بدهند. من اجمالاً سرفصل و خلاصه اي از مطالب را به شما عرض مي کنم.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي (۱/۱/۱۳۸۶)

:: ما با يک تهاجم و جنگ حقيقي و سازمان يافته مواجه هستيم که از راه هاي مختلف و بسيار هنرمندانه به اجرا گذاشته شده است و کساني که نسبت به مسائل فرهنگي حساسيت داشته باشند، متوجه مسأله تهاجم فرهنگي خواهند شد و نشانه هاي بارز و بي شماري را در اين زمينه مشاهده خواهند کرد، بنابراين کار فرهنگي در ايران اسلامي مسأله اي است که نمي توان لحظه اي از آن غفلت کرد.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي

:: همه جنگ، داخل جبهه ها نيست، بسياري از مسائل جنگ، داخل خانه هاست؛ در راه‏هاست؛ داخل دل هاست؛ در مجموعه هاي تصميم گيري است؛ در مجامع بين المللي است.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مديران و هنرمندان دفاع مقدس (۶/۷/۱۳۷۹)

:: مقابله آمريکا با جمهوري اسلامي ايران عملاً در استمرار جنگ رواني با نظام و ملت ايران، معنا پيدا مي کند و جنگ رواني هم نياز به بهانه دارد.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با اعضاي خبرگان رهبري (۱۸/۱۲/۱۳۸۴)

:: فشارهاي آنها نتوانسته است ملت ايران را تضعيف کند يا به عقب نشيني وادار کند؛ نه تحريم اقتصادي شان، نه تهدي نظامي شان، نه فشار سياسي شان، نه جنگ رواني شان. امروز ما از پانزده سال قبل، از بيست سال قبل، از بيست و هفت سال قبل، بسيار قوي تر هستيم؛ اين نشان دهنده ي اين است که دشمن در دشمني با ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي ناکام مانده است؛ اما اين دشمني هست.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي (۱/۱/۱۳۸۶)

۲- راهبردهاي ايران در مقابله با عمليات رواني

:: دشمنان جمهوري اسلامي ايران باورهاي سياسي و ديني و نيز عادات حسنه ملت ما را با تکيه بر ابزارهاي فرهنگي هدف گيري کرده اند و اين کار را بسيار دقيق انجام مي دهند و اکنون فرهنگ اسلام ناب که انقلاب اسلامي براساس آن بنيان نهاده شده است، دقيقاً هدف تهاجم دشمنان اسلام قراردارد بنابراين براي مقابله اصولي و برنامه ريزي شده با اين تهاجم دشمن، لازم است مديريت متمرکز و هدايت کننده اي در امور فرهنگي به وجود آيد و با توسل به ابزار و نيروي فرهنگي، تهاجم دشمن را علاج و تأثير آن را خنثي کند.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار خانواده هاي معظم شهدا، مفقودان، جانبازان و آزادگان استان خوزستان (۱۸/۱۲/۱۳۷۵)

:: يک سخن قوي، محتواي متقن و بيان نافذ به مخاطب مستلزم استفاده از شيوه هاي هنري، تسلط بر مخاطب روحي و رواني و بهره گرفتن از شرايط زمان و مکان است. شيعه بايد مدرن ترين شيوه هاي تبليغ را براي رساندن پيام حق خود به ديگران مورد استفاده قرار دهد.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در علما، روحانيون، فضلا و طلاب حوزه علميه اهواز (۱۸/۱۲/۱۳۷۵)

:: «تهديد» يکي از کارهاي دشمن است؛ يکي از شيوه هاي دشمن، تهديد کردن است. ممکن است در يک مواردي تهديد خود را عمل هم کند، اما آن ملتي در اين ميدان کشمکش خواهد توانست عظمت، عزت، هويت و منافع خود را حفظ کند که عقب نشيني نکند و بايستند. اين استقامت – «فما استقاموا لکم فاستقيموا لهم» تا وقتي که دشمن در مقابل شماست و عليه شما ابزارهاي تهديد و تخويف خود را مطرح مي کند، بايد ايستادگي کنيد.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار عمومي بسيجي

۳- دشمن شناسي در عمليات رواني

:: دشمناني وجود دارند که دين و استقلال ما و حتي ارزش هاي ملي و غيرديني ما را با ابزارهاي فرهنگي و تبليغي مانند فيلم، سينما، خبرسازي و جريان سازي هاي جهاني مورد تهاجم قرار داده اند و براي سست کردن پايه هاي آن ها تلاش مي کنند، بنابراين سازندگي کشور بدون توجه به اين مهم کار حکيمانه و عاقلانه اي نيست.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي

:: امروز دشمن ملت ايران در درجه اول آمريکا و صهيونيست ها هستند؛ البته انگليس هم آتش بيار معرکه است. در مقابل منافع ملت ايران، آنها قرار دارند؛ اما اسمش را مي گذارند اجماع جهاني

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار عمومي با بسيجيان

۴- هدف از عمليات رواني

:: جنگ رواني يعني چه؟ هدف جنگ رواني، مرعوب کردن است. کي را مي خواهند مرعوب کنند؟ ملت که مرعوب نمي شود، توده ي عظيم مردم که مرعوب نمي شوند. چه کسي را مي خواهند مرعوب کنند؟ مسئولان را، شخصيت هاي سياسي را، به قول معروف خود ما نخبگان را؛ اينها را مي خواهند مرعوب کنند. کساني که قابل تطميعند، آنها را مي‏خواهند تطميع کنند، اراده ي عمومي را مي خواهند تضعيف کنند؛ درک مردم از واقعيت هاي جامعه ي خودشان را مي خواهند تغيير دهند؛ هدف جنگ رواني اين است.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي درديدار با اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي (۱/۱/۱۳۸۶)

:: هدف از عمليات رواني دشمن، تضعيف روحيه ملت ايران و نشانه اي از استيصال دولتمردان آمريکايي است، تهديد و ترساندن شيوه قديمي و هميشگي سلطه گران براي تضعيف اراده و عزم ملت ها و چپاول منابع کشورها بوده است.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در واکنش به تهديدات رسانه اي آمريکا برضد ايران (۱۱/۱۱/۱۳۸۵)

:: هميشه دشمنان بيروني ملت ايران سعي کرده اند اين ميکروب ها را در درون جامعه ي ايراني رسوخ دهند: «شما نمي توانيد»، «شما قادر نيستيد»، «آينده تان تاريک است»، «افقتان تيره است»، «بيچاره شديد»، «پدرتان درآمد». سعي اين بوده است که ملت ما را نااميد، کسل، بي اعتماد به نفس، تنبل و چشم به دست بيگانه بار بياورند، اينها دشمنان دروني است. در طول سال هاي قبل از بروز حرکت اسلامي در کشور ما، بلاي عمده ملت ما اينها بود.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي (۱/۱/۱۳۸۶)

:: يک سخن قوي، محتواي متقن و بيان نافذ به مخاطب مستلزم استفاده از شيوه هاي هنري، تسلط بر مخاطب، روحي و رواني و بهره گرفتن از شرايط زمان و مکان است. شيعه بايد مدرن ترين شيوه هاي تبليغ را براي رساندن پيام حق خود به ديگران مورد استفاده قرار دهد.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار علما، روحانيون، فضلا و طلاب حوزه علميه اهواز (۱۸/۱۲/۱۳۷۵)

:: البته بدخواهاني هم هستند که سخن درش و نرم و همه نوع سختي دارند و از شايعه پراکني و جنگ رواني و دروغ بستن به اين و آن واهمه ندارند و انسان ممکن است در دلش از آنها برنجد؛ اما کسي که مي دانيد قصد عناد و دشمني ندارند، ولو با لحن درشتي هم حرف مي زند، از او نبايد واقعاً برنجيد.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي هيئت دولت (۱۷/۷/۱۳۸۴)

:: دشمن تهديد مي کند، وعيد و وعده مي دهد، دائم عظمت خود را به رخ جامعه ي اسلامي و پيشرو مي کشد با زبان زور صحبت مي کند و احياناً زبان زور را با برخي شيريني هاي وعده هاي فريبنده در هم مي آميزد تا اينکه دل ها را گمراه کند. استقامت کردن در مقابل فريب ها و تهديدهاي دشمن، هنر بزرگي است که اگر يک ملت اين هنر را داشته باشد، آن وقت به قله مي رسد؛ به جايي که ديگر دشمن فايده اي در تهديد نمي بيند و مجبور است با او بسازد و يا در مقابل او تسليم شود.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار عمومي با بسيجيان

:: برخي اظهارنظرها را در خصوص فاصله گرفتن جوانان از دين را ناشي از جنگ رواني دانستند و تأکيد کردند: برخلاف اين توهمات، جوانان تشنه حقايق دين هستند و بايد آنان را با معارف صحيح ديني سيراب کرد.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار جمعي از روحانيون و مبلغان (۵/۱۱/۱۳۸۴)

:: يک بخش از جنگ رواني دشمن، دامن زدن به اختلافات است. در داخل کشور ما اختلافات قومي، اختلافات مذهبي – شيعه و سني – اختلافات جناحي، اختلافات صنفي و رقابت هاي صنفي را ترويج و تبليغ مي کنند. در داخل، مزدوران و ايادي اي هم دارند که مقاصد آنها را در اينجا به شکل هاي گوناگون عمل مي کنند. اينها شايعه پراکني مي‏کنند.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي (۱/۱/۱۳۸۶)

:: جنگ رواني اينها اين است: اولاً بين ملت ايران اختلاف بيندازند، ثانياً بين ملت ايران و ملت هاي ديگر مسلمان اختلاف بيندازند. سياست آمريکا اين بوده است که همسايه هاي ما را در خليج فارس از نظام جمهوري اسلامي بترسانند.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي (۱/۱/۱۳۸۶)

:: شکي نيست که امروز امواج تبليغاتي پيچيده و درهم تنيده ي عالم، عليه اسلام متمرکز شده است.

از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مسئولين و کارگزاران نظام به مناسبت عيد سعيد مبعث (۲۳/۷/۱۳۸۰)

امضای admin


سکوت و دیگر هیچ...

جمعه 19 آبان 1391 - 14:18
نقل قول این ارسال در پاسخ
:: خرید آنلاین شارژ موبایل ::