با سلام
در جهت تطبیق و سبک شدن انجمن تمام مطالب قبلی به قسمت بایگانی منتقل شده
و ازاین به بعد به طور کامل وتمام مطالب شما در موضوعات مشخص خود باقی می ماند.
توجه داشته باشید مطالب خود را با توجه به موضوع و تالار خود قرار دهید.

کد آهنگ

شکلک برای ارسال ها"کلیک کنید"

بازدید از تاپیک : 241
نمایش آدرس تاپیک
http://samen-bosh.ir/Forum/Post/1643
اطلاعات نویسنده
محتوای پاسخ

ارسال ها
33
عضویت
3 /9 /1397
پسند شده
1

اولین بار ریچارد کلابرن یک مهندس اهل انگلستان آچار فرانسه را ساخت. به همین دلیل در بیشتر کشورهای اروپایی به این آچار، آچار انگلیسی می‌گویند. پس از مدتی جان پتر جانسون که یک مهندس از سوئد بود تغییراتی در آچار فرانسه ایجاد کرد و آن را تکمیل نمود. به همین دلیل در برخی کشورها نیز به آن آچار سوئدی گفته می‌شود. اما در ایران و برخی کشورها نظیر لهستان، کجارستان و ... به این آچار، آچار فرانسه می‌گویند. در این مقاله ما قصد داریم تا توضیح دهیم آچار فرانسه دقیقا چیست و چه کاربردهایی دارد؟

انواع آچار

آچارها بسته به شکل و کاربردشان به دسته های مختلف آچارهای تخت، آچارهایی با قابلیت تنظیم، آچار بوکس، آچارهای رینگی و آچار درجه دارد تقسیم می شوند.

ساختمان آچار فرانسه

آچار فرانسه نوعی آچار با دهانه قابل تنظیم است. این آچار در گروه آچارهای تخت و قابل تنظیم قرار می‌گیرد. البته باید گفت که با این آچار نمی‌توان پیچ ها را باز کرد بلکه بیشتر برای باز کردن قطعات و پیچ های بزرگ از آن استفاده می‌شود. آچار فرانسه از 4 بخش تشکیل شده است. دسته‌ی آچار بخشی است که نیروی دست انسان از طریق آن به آچار و جسم مورد نظر وارد می‌شود. بخشدیگر دهانه ثابت آچار است. بخش سوم دهانه متحرک آچار است که با زاویه 15 درجه نسبت به دهانه ثابت قرار ارد و توسط بخش چهارم که یک پیچ است حرکت می‌کند تا متناسب با اندازه ی مورد نیاز تنظیم شود.

کاربردهای آچار فرانسه

از آچار فرانسه برای باز و بسته کردن مهره ها یا اتصالاتی که اندازه آنها در حدود دهانه قابل تنظیم آچار فرانسه است استفاده می شود. هر چه دهانه آچار فرانسه بیشتر باز شود برای پیچ و مهره و اتصالات با ضخامت های بیشتر مناسب خواهد بود.

انواع آچار فرانسه

آچار فرانسه به دو گروه تقسیم می شود. دسته اول که بیشتر برای مصرف عموم ساخته شده از یک لایه کرومی تشکیل شده اما آچار فرانسه برای مصارف صنعتی آچار فرانسه از جنس فولاد ساخته می‌شود و از مقاومت بالایی برخوردار است.

نکات مهم در هنگام استفاده از آچار فرانسه

هنگام استفاده از آچار فرانسه دقت کنید که دهانه آچار فرانسه دقیق تنظیم شده باشد. زیرا آزاد بودن دهانه آچار فرانسه سبب می شود که پیچ آسیب ببیند.

توصیه می کنیم برای پیچ هایی که جنس نرمی دارد از این آچار استفاده نکنید.

بهتر است هرچند مدت یکبار آچار فرانسه را تمیز و روغنکاری کنید.

منبع: فروشگاه ابزار آلات ابزار استار

شنبه 01 دی 1397 - 22:15
نقل قول این ارسال در پاسخ
:: خرید آنلاین شارژ موبایل ::